Tehnološko-inovacijski centar Međimurje (TICM) već godinama djeluje kao edukacijski centar iz područja neformalnog obrazovanja odraslih. Godišnje se organiziraju deseci različitih seminara i radionica namijenjenih poduzetnicima, zaposlenima, nezaposlenima i svima drugima željnima znanja. Edukacije su učioničkog tipa, provedene u dobro opremljenim dvoranama i sa stručnim predavačima iz TICM-a i/ili partnerskih organizacija. Teme su različite, od digitalnih vještina za poslovne korisnike, pripreme i provedbe EU projekata, asertivne komunikacije do grafičkog dizajna. Većina edukacija je besplatna za sudionike s obzirom da TICM redovito pronalazi načine za pokriće troškova organizacije.
Želeći aktualni model provedbe edukacija prilagoditi suvremenim digitalnim potrebama, TICM je s partnerom EduCentrum iz Češke, pripremio i prijavio za financiranje projekt kojim će to omogućiti. Program Erasmus+ promiče cjeloživotno učenje za kvalitetniji život i sigurnije zaposlenje te se sredstvima programa redovito potiču projekti koji tome doprinose. Agencija za mobilnost i programe EU (AMPEU), koja koordinira program Erasmus+ u Hrvatskoj, prepoznala je potencijal strateškog partnerstva TICM-a i EduCentruma te izabrala za financiranje zajednički projekt akronima BLOOM 5.0. Projekt punog naziva Blended Learning in adult education: improved Online&Offline teaching Methods for better employability and active citizenship 5.0 prvi je na listi s 90 (od 100) dobivenih bodova od ukupno dva projekta koja su ostvarila financiranje kao dio ključne aktivnosti Mala partnerstva za područje obrazovanja odraslih. 39 projekata ostalo je na rezervnoj listi ili je odbijeno jer ne udovoljavaju zahtjevima kvalitete. Ukupna vrijednost projekta iznosi 60.000 EUR, uz 100% financiranje iz Erasmus+ programa. Projekt službeno započinje 1. rujna 2024. godine i trajat će 18 mjeseci.
Svrha projekta BLOOM 5.0 je transnacionalnom suradnjom organizacija za obrazovanje odraslih unaprijediti ponudu obrazovnih programa u području digitalnih tehnologija potrebnih za rad i aktivno građanstvo, namijenjenih odraslima i to prvenstveno onima s manje mogućnosti. Ovim projektom razvit će se digitalne vještine ciljne skupine koja je često u cjeloživotnom obrazovanju zapostavljena, a to su stariji, osobe s invaliditetom, nezaposleni te druge osobe sa smanjenim mogućnostima.
Projekt će započeti jačanjem edukacijskih kapaciteta dviju spomenutih partnerskih organizacija – zaposlenici će steći teorijska i praktična znanja primjene digitalne pedagogije i integracije IT alata u podučavanje odraslih što će biti preduvjet za izradu internih planova digitalne transformacije obrazovanja. Slijedi transfer znanja na organizacije u okruženju partnera te provedba testnih obrazovnih programa kroz koje će zaposlenici testirati i prezentirati stečene vještine suradnicima. Usporedno s razvojem jednostavnog, intuitivnog i za krajnje korisnike besplatnog sustava eUčenja, izrađivat će se priručnici za osposobljavanje iz područja digitalnih vještina za aktivno građanstvo te osnovne i napredne informatičke vještine. Trojezični (hrvatski, engleski, češki) priručnici bit će od velike pomoći nastavnom osoblju koje radi s odraslima (i onima izvan projekta). Najvažnija aktivnost projekta ipak će biti priprema i provedba osam kombiniranih edukacija, po četiri u svakoj od partnerskih zemalja, a teme edukacija bit će već spomenute. Kontinuirano tijekom provedbe projekta provodit će se aktivnosti upravljanja projektom te vidljivosti i diseminacije.
Vjerujemo da će rezultati projekta imati utjecaj na mnoge pojedince koji će dobiti priliku da uče kako žele i mogu – po njima prilagođenom programu, samostalno i/ili uz predavača, koristeći materijale na materinjem jeziku. Nit vodilja ovog projekta, ali i cijelog TICM-ovog djelovanja, je omogućiti svima pristup cjeloživotnom obrazovanju koje ljude čini vještijima i samopouzdanijima.
Najave svih budućih projektnih aktivnosti bit će dostupne na www.ticm.hr te na www.facebook.com/TICMedjimurje.
Ova je objava ostvarena uz financijsku potporu Europske komisije. Ona izražava isključivo stajalište njenih autora i Komisija se ne može smatrati odgovornom pri uporabi informacija koje se u njoj nalaze.


