U sklopu Erasmus+ projekta Polaris znanja, Sana Migles, pomoćnica direktora Tehnološko-inovacijskog centra Međimurje (TICM), sudjelovala je na stručnom usavršavanju pod nazivom Innovative Educational Leadership: Your Soft Skills Toolkit. Tečaj se održao u Rimu, Italija, u periodu od 12. do 17. svibnja 2025. godine, a organiziran je od strane Europass Teacher Academy – najveće europske mreže za edukaciju nastavnika. Predavačica, Mafalda Morganti, iskusna je edukatorica, trenerica i voditeljica projekata, specijalizirana za neformalno obrazovanje, osobni razvoj i inovativne metode poučavanja. Trenutno djeluje kao trenerica u Europass Teacher Academy u Rimu, gdje vodi Erasmus+ tečajeve usmjerene na razvoj mekih vještina, inkluzivno obrazovanje i korištenje kreativnih alata u nastavi. Diplomirala je u području kazališnih studija, a u svom radu često koristi metode koje uključuju kazalište tehnike, pripovijedanje i kreativne radionice kako bi potaknula sudionike na introspekciju i razvoj ključnih kompetencija. Njezini tečajevi poznati su po interaktivnosti, praktičnim vježbama i stvaranju sigurnog prostora za osobni razvoj.

Cilj tečaja bio je osnažiti sudionike za suvremeno obrazovno vodstvo kroz razvoj ključnih mekih vještina (soft skills), poput komunikacije, suradnje, rješavanja problema i upravljanja promjenama – vještina koje danas sve više definiraju uspješne i učinkovite lidere u poslovnju i obrazovanju.

Tijekom šestodnevnog programa, sudionici su imali priliku:

  • istražiti ulogu mekih vještina u vođenju obrazovnih ustanova,
  • razvijati vlastite komunikacijske i suradničke sposobnosti kroz interaktivne vježbe,
  • učiti o inovacijama i upravljanju promjenama u obrazovnom kontekstu,
  • razmjenjivati iskustva i dobre prakse s dionicima iz drugih europskih zemalja,
  • oblikovati osobni plan daljnjeg profesionalnog razvoja i implementacije naučenih metoda u vlastitu radnu sredinu.

Program se odvijao u dinamičnom i multikulturalnom okruženju, kombinirajući predavanja, grupni rad, rasprave i brojne interaktivne vježbe cilj kojih je bio upoznati svoje liderske predispozicije, dosad stečene vještine i načine kako iste unaprijediti. Kroz cijeli tečaj naglasak je bio na praktičnim aspektima vodstva i stvaranju mreže kontakata za buduće suradnje. Program radionice dostupan je u nastavku:

Dan 1 – Uvod u meke vještine u obrazovnom vodstvu

  • Upoznavanje i predstavljanje sudionika: Sudionici su se upoznali kroz interaktivne aktivnosti i predstavili svoje obrazovne ustanove koristeći prethodno pripremljene prezentacije.
  • Uvod u tečaj: Predstavljeni su ciljevi tečaja i važnost mekih vještina u suvremenom obrazovnom vodstvu.
  • Diskusija o ulozi mekih vještina: Kroz grupne aktivnosti raspravljalo se o tome kako meke vještine doprinose učinkovitom vodstvu u obrazovanju. Provedena je vježba asocijacije, koristeći ilustrirane slike snova iz francuske društvene igre Dixit, gdje je svaki od sudionika izabrao kartu koja za njega predstavlja liderstvo te zatim argumentirajući svoj stav i raspravljajući s drugima.

Dan 2 – Razvijanje komunikacijskih vještina

  • Održane su radionice o učinkovitoj komunikaciji: Sudionici su sudjelovali u brojnim vježbama koje su im pomogle unaprijediti verbalnu i neverbalnu komunikaciju.
  • Aktivno slušanje i povratna informacija: Prakticirane su tehnike aktivnog slušanja i davanja konstruktivne povratne informacije.

Dan 3 – Rješavanje problema i suradnja

  • Strategije za rješavanje problema: Kroz simulacije i studije slučaja, sudionici su razvijali vještine analize i rješavanja kompleksnih problema.
  • Timska suradnja: Naglasak je bio na važnosti timskog rada i suradnje u obrazovnim ustanovama stoga su formirani timovi osoba iz različitih organizacija koje su radili na zajedničkom kreativnom projektu poput izrade postera, letka, prezentacije ili igrokaza temeljem unaprijed definiranih scena fiktivnog svijeta.

Dan 4 – Upravljanje promjenama i inovacije

  • Upravljanje promjenama: Diskutirano je o izazovima i strategijama za učinkovito upravljanje promjenama unutar obrazovnih institucija.
  • Poticanje inovacija: Sudionici su istraživali načine kako potaknuti inovativno razmišljanje i kreativnost među nastavnicima i učenicima.

Dan 5 – Refleksija i planiranje daljnjih koraka

  • Samoprocjena voditeljskih stilova: Sudionici su analizirali svoje voditeljske stilove i identificirali područja za unapređenje. Procjena je vršena temeljem Adobe upitnika dostupnog na www.mycreativetype.com.
  • Izrada akcijskog plana: Kreirani su individualni planovi za implementaciju naučenih vještina u vlastitim obrazovnim kontekstima.
  • Prezentacija certifikata: Na kraju dana, sudionicima su uručeni certifikati o sudjelovanju.

Dan 6 – Kulturne aktivnosti i zatvaranje tečaja

  • Kulturna ekskurzija: Organiziran je obilazak kulturnih znamenitosti Rima, pružajući sudionicima priliku za međusobno povezivanje i razmjenu iskustava.
  • Evaluacija tečaja: Provedena je završna evaluacija tečaja i prikupljeni su dojmovi sudionika.

Sana Migles, kao predstavnica TICM-a, imala je priliku ne samo usvojiti nove pristupe i tehnike u području edukacijskog vodstva, već i promovirati djelovanje TICM-a na međunarodnoj razini te povezati se s institucijama iz cijele Europe koje dijele slične ciljeve u razvoju obrazovanja i inovacija.

Stečena znanja tijekom ove mobilnosti izravno pridonose ostvarivanju ciljeva projekta Polaris znanja koji promiče cjeloživotno učenje. Cilj projekta je osmisliti i u ponudu obrazovnih programa TICM-a implementirati nove, prilagođene, edukacije za odrasle učenike, posebno one u nepovoljnom položaju. Odrasli polaznici najbolje uče kada su sadržaji praktični i povezani s realnim životom. Inovativno vodstvo koje koristi elemente treninga (kao što su grupne vježbe, refleksije i simulacije) povećava motivaciju i angažman sudionika u učenju. Učenici na taj način postaju sposobniji samostalno učiti, rješavati probleme i donositi odluke, što je ključno za osobni i profesionalni razvoj tijekom cijelog života.

Sudjelovanje na ovakvim edukacijama potvrđuje predanost TICM-a kontinuiranom profesionalnom razvoju svojih djelatnika i primjeni suvremenih obrazovnih praksa u provedbi neformalnih programa obrazovanja odraslih.

Ova je objava ostvarena uz financijsku potporu Europske komisije. Ona izražava isključivo stajalište njenih autora i Komisija se ne može smatrati odgovornom pri uporabi informacija koje se u njoj nalaze.

Podijeli: