U organizaciji i partnerstvu udruga Međimurski informatički klub (MIK) i Mladi informatički stručnjaci (MIS), a u sklopu projekta „Kaj buš STEM?“ koji sufinancira Koordinacijski odbor Grad Čakovec-prijatelj djece, završene su još dvije u nizu besplatnih ljetnih radionica za djecu i mlade.

Sudionici radionice “Dvorac za princa i princezu” i radionice “Modeliranje dvorca za princa i princezu”, u sklopu projekta KAJ BUŠ STEM?
Prvu, nazvanu „Dvorac za princa i princezu“, vodila je Aleksandra Tonković, dok je voditelj radionice „Modeliraj dvorac za princa i princezu“ bio Denis Vidović. Obje su održane u prostorijama Tehnološko-inovacijskog centra Međimurje. Radionica „Dvorac za princa i princezu“ uključivala je međusobnu korelaciju matematike i informatike.
Učenici su najprije pomoću mobitela i tableta istraživali mreže geometrijskih tijela (kvadar, kocka, valjak, piramida), koja su potom nacrtali i izrezali te lijepljenjem spojili u samostalno osmišljena geometrijska tijela. Naposljetku su od navedenih geometrijski tijela izradili maketu maštovitog dvorca za princa i princezu.

Djeca su učila o matematici, informatici i 3D modeliranje kroz kreativan rad i igru.
Uz kreativan rad, istraživanje i učenje kroz igru, sudionici su se okušali i u rješavanju kvizova, a natjecateljski duh i produktivna radna okolina pozitivno su se odrazili na njihovu motivaciju za matematikom i informatikom, objasnila je voditeljica Aleksandra Tonković.
Kao svojevrstan nastavak navedene radionice kasnije je održana radionica nazvana „Modeliraj dvorac za princa i princezu“. Istu je pohađalo desetak učenika u dobi od 11 do 16 godina. Učenici su tijekom 12 školskih sati pod mentorstvom Denisa Vidovića upoznali osnove 3D modeliranja u programu Autodesk Fusion 360. Stečene vještine 3D modeliranja usavršili su modelirajući zamišljeni dvorac za princa i princezu, koji su potom i uspješno isprintali 3D printerom. Pritom su naučili kako pripremiti model za ispis u programu Prusa Slicer te vidjeli kako izgleda postupak ispisa na 3D printeru, što je pobudilo najveći interes kod polaznika.
Radionicom se učenike nastojalo potaknuti na samostalno i logičko razmišljanje, ali i kreativnost i razvijanje vlastitih ideja, stoga je zadnji dan bio rezerviran za samostalno modeliranje modela po želji polaznika.
Vjerujemo da je radionica probudila još veći interes kod djece za ovo područje te da će se nastaviti usavršavati u njemu, budući da je tehnologija 3D printanja jedna od tehnologija budućnosti, zaključio je voditelj radionice Denis Vidović.
Izvor: portal emeđimurje