U ponedjeljak, 18. ožujka 2024. godine, u TICM-u je održana radionica pod nazivom „Go to market strategy – Kako razviti uspješno poslovanje“. Radionicu je organizirao TICM u suradnji s Europe Direct Čakovec, a zanimljivu radnu atmosferu osigurala je predavačica Snježana Kupres, iskusna edukatorica i konzultantica u području prodaje. 18 sudionika edukacije dobilo je izravan uvid u strategije uspješnog poslovanja na tržištu kao i praktične savjete kako razmišljati izvan ustaljenih okvira.

Kroz rasprave i praktične primjere, sudionici su dobili izvanrednu priliku dublje razumjeti ključne korake u razvoju tržišne strategije i kako ih uspješno slijediti u svom poslovanju. Poseban naglasak tijekom radionice bio je na platnu poslovnog modela i njegovim elementima, pri čemu je predavačica istaknula kako je platno poslovnog modela važan korak prije  pokretanja vlastitog poslovnog pothvata. Kroz detaljnu analizu različitih aspekata platna poslovnog modela, sudionici su dobili uvid u svih devet ključnih elemenata koji određuju uspješnost poslovnog modela, a evo ukratko kako je predavačica objasnila svaki od njih:

  1. ponude vrijednosti: predavačica je polaznicima pojasnila da ponuda vrijednosti predstavlja ono što poduzeće nudi svojim klijentima i kako ta ponuda rješava njihove probleme ili zadovoljava njihove potrebe;
  2. segmenti kupaca: objašnjen je proces identificiranja ciljane publike, razumijevanja njihovih potreba i preferencija te dan odgovor kako poduzeće može prilagoditi svoju vrijednosnu ponudu kako bi privuklo i zadržalo kupce;
  3. kanali distribucije: predavačica je sa sudionicima raspravljala o različitim kanalima (virtualnim i fizičkim) putem kojih poduzeće komunicira i distribuira vrijednosnu ponudu svojim klijentima;
  4. odnosi s kupcima: istaknuta je važnost izgradnje i održavanja pozitivnih odnosa s kupcima te kako ti odnosi mogu utjecati na dugoročnu lojalnost i zadovoljstvo kupaca;
  5. izvori prihoda: opisani su različiti modeli zarade te politika definiranja cijena;
  6. ključni resursi: predavačica je navela da su ključni svi oni resursi koji su potrebni za uspješno vođenje poslovanja, što uključuje ljudske resurse, tehnologiju, financijska sredstva i ostale materijalne i nematerijalne resurse;
  7. ključne aktivnosti: ovaj element se odnosi na glavne aktivnosti koje poduzeće provodi kako bi pružilo svoju vrijednosnu ponudu i ostvarilo dobit, a neke od njih su proizvodne aktivnosti, marketing, istraživanje i razvoj, podrška kupcima i sl.;
  8. ključna partnerstva: istaknuta je važnost vanjskih suradnika s kojima poduzeće gradi odnose radi ostvarivanja ključnih ciljeva poslovanja, poput dobavljača i kupaca bez kojih se proizvodi i usluge ne mogu plasirati na tržište;
  9. struktura troškova: riječ je o svim fiksnim i varijabilnim troškovima povezanima s vođenjem poslovanja, što uključuje troškove proizvodnje, marketinga, distribucije, osoblja, istraživanja i razvoja i druge.

Nakon teorijske obrade i kratke pauze, pristupilo se praktičnom dijelu radionice. Polaznici su se organizirali u timove kako bi surađivali pri izradi platna poslovnog modela za fiktivna poduzeća. Dovršenjem zadatka i prezentacijom svojih ideja, radionica je uspješno zaključena, pruživši polaznicima vrijedan uvid u platno poslovnog modela i njegovo praktično ostvarenje.

Galerija slika:


Podijeli: