U današnjem obrazovnom sustavu sve se više naglašava važnost održivog razvoja i obrazovanja o klimatskim promjenama. Učitelji i obrazovni stručnjaci imaju ključnu ulogu u razvoju ekološke svijesti i odgovornog ponašanja među učenicima, čime doprinose izgradnji održive i svjesne zajednice budućnosti.

Kako bi unaprijedio svoja znanja i metode poučavanja u ovom području, Tomislav Breznik, stručni suradnik Odjela inkubacije i edukacije TICM-a, sudjelovao je u Reykjavíku od 12. do 17. listopada 2025. na strukturiranom tečaju Greener Schools for a Sustainable Future: Climate Change Education, kojeg je organizirala ustanova za obrazovanje odraslih Project Management Society Erasmus Plus S.L.

Tečaj je vodio Ángel Gallardo López, iskusni edukator specijaliziran za održivo obrazovanje. Tijekom šestodnevne edukacije naglasak je bio na razvoju nastavnih pristupa i praktičnih alata koji pomažu učiteljima da potaknu učenike na ekološku odgovornost, promišljeno korištenje resursa i aktivno djelovanje u borbi protiv klimatskih promjena. Sudionici su, uz teorijski i praktični dio, imali priliku posjetiti geotermalnu elektranu te istražiti prirodne znamenitosti Islanda, što je dodatno obogatilo iskustvo učenja i pružilo konkretan uvid u primjenu održivih rješenja u praksi.

Sudjelovanje u tečaju dio je projekta Aurora znanja, koji se provodi u okviru programa ERASMUS+ Ključna aktivnost 1 u području obrazovanja odraslih.

Tomislav Breznik, predstavlja TICM sudionicima tečaja.

Prvi dan tečaja započeo je radionicom Environment and Sustainable Plan, koja je bila usmjerena na razumijevanje temeljnih koncepata održivosti, zaštite okoliša i načina njihova uključivanja u svakodnevnu nastavu. Sudionici su istraživali kako obrazovne institucije mogu doprinijeti održivom razvoju te su kroz primjere dobre prakse analizirali mogućnosti stvaranja ekološki osviještenih školskih zajednica. U nastavku dana održana je aktivnost Team Working: Creating Your Own Teaching Style, tijekom koje su sudionici predstavili vlastite organizacije, iskustva i metode poučavanja, razmjenjujući ideje o inovativnim pristupima obrazovanju.

Drugi dan bio je posvećen terenskom učenju kroz aktivnost Iceland in Only One Day. Tijekom cjelodnevnog obilaska južne obale Islanda, sudionici su imali priliku doživjeti iznimnu prirodnu raznolikost zemlje – od slapova i aktivnih gejzira do crnih vulkanskih plaža i ledenjačkih pejzaža. Ovo je putovanje sudionicima pružilo neposredan uvid u povezanost prirodnih pojava i održivog razvoja, istaknuvši pritom važnost zaštite okoliša i odgovornog upravljanja prirodnim resursima.

Sljedećeg dana sudionici su posjetili geotermalnu elektranu Hellisheiði, jednu od najvećih u Europi. Tijekom obilaska, domaćini su detaljno objasnili principe rada elektrane, način na koji se geotermalna energija koristi za proizvodnju električne energije i grijanje, kao i prednosti ovog oblika obnovljivog izvora energije u smanjenju emisije ugljika i zaštiti okoliša. Ovaj posjet pružio je sudionicima konkretan primjer primjene održivih tehnologija u praksi, dodatno naglašavajući važnost obrazovanja o obnovljivim izvorima energije u kontekstu klimatskih promjena.

Geotermalna elektrana Hellisheiði.

Četvrti dan tečaja bio je posvećen nizu zanimljivih i poticajnih tema koje su obuhvatile odnos čovjeka i okoliša te izazove suvremenog društva u kontekstu održivog razvoja. Kroz module Humans and Landscapes, Megacities i Megaconsumers, sudionici su analizirali utjecaj čovjeka na okoliš, rast urbanih područja i potrošačke navike koje oblikuju suvremeni svijet. Dan je zaključen radionicom Implementing a Climate Change Programme, usmjerenom na razvoj ideja i planova za uvođenje obrazovnih programa o klimatskim promjenama u vlastitim institucijama, čime su sudionici dobili praktične smjernice za primjenu naučenog u svakodnevnom radu.

Plan djelovanja za klimatske promjene.

Posljednji dan tečaja bio je posvećen posjetu otočju Westman, poznatom po iznimnoj prirodnoj raznolikosti i impresivnom vulkanskom krajoliku. Sudionici su imali priliku izravno doživjeti jedinstveni spoj prirodnih ljepota i geoloških posebnosti, čime je simbolično zaokružena tema tečaja o održivom odnosu čovjeka i okoliša. Ovaj posjet pružio je dodatnu inspiraciju za promicanje ekološke svijesti i održivih vrijednosti u obrazovnom kontekstu.

Polaznici tečaja Greener Schools for a Sustainable Future.

Projekt Aurora znanja osmišljen je s ciljem unaprjeđenja kompetencija djelatnika TICM-a u području obrazovanja odraslih, s posebnim naglaskom na održivi razvoj, klimatske promjene i zelenu tranziciju. Kroz sudjelovanje u strukturiranim obrazovnim programima u europskim obrazovnim ustanovama, djelatnici stječu nova znanja, metode poučavanja i praktične alate koje će primjenjivati u razvoju i provedbi edukacija namijenjenih odraslima.

Projekt doprinosi profesionalnom i osobnom razvoju sudionika, potiče međukulturalnu razmjenu iskustava te jača jezične i pedagoške vještine potrebne za kvalitetno poučavanje i prenošenje znanja. Cilj projekta je potaknuti integraciju održivih tema u obrazovne programe TICM-a, čime se doprinosi razvoju odgovornog, ekološki osviještenog i društveno angažiranog obrazovanja odraslih.

Ova je objava ostvarena uz financijsku potporu Europske komisije. Ona izražava isključivo stajalište njenih autora i Komisija se ne može smatrati odgovornom pri uporabi informacija koje se u njoj nalaze.

Podijeli: