Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije objavilo je dana 23. svibnja 2025. godine savjetovanje sa zainteresiranom javnošću o nacrtu Uputa za prijavitelje sljedećih Poziva za dodjelu bespovratnih sredstava: „Podrška digitalizaciji poslovanja MSP-ova u procesu industrijske tranzicije Jadranske Hrvatske“, „Podrška digitalizaciji poslovanja MSP-ova u procesu industrijske tranzicije Panonske Hrvatske“ i „Podrška digitalizaciji poslovanja MSP-ova u procesu industrijske tranzicije Sjeverne Hrvatske“.

Otvoreni pozivi provodit će se u okviru Integriranog teritorijalnog programa 2021. – 2027., Prioriteta 1. Industrijska tranzicija hrvatskih regija, Specifičnog cilja 1.iii Jačanje održivog rasta i konkurentnosti MSP-ova i otvaranje radnih mjesta u njima, među ostalim i kroz produktivna ulaganja.

Svrha Poziva je poticanje ulaganja u digitalna tehnološka rješenja, opremu i sustave te vještine MSP-ova s ciljem modernizacije proizvodnih procesa, značajnog unapređenja modela poslovanja ili razvoja usluga.

Savjetovanja su otvorena od 23. svibnja do 07. lipnja 2025. godine i dostupna na sljedećim poveznicama:

Podrška digitalizaciji poslovanja MSP-ova u procesu industrijske tranzicije Jadranske Hrvatske

Podrška digitalizaciji poslovanja MSP-ova u procesu industrijske tranzicije Panonske Hrvatske

Podrška digitalizaciji poslovanja MSP-ova u procesu industrijske tranzicije Sjeverne Hrvatske

Podrška digitalizaciji poslovanja MSP-ova u procesu industrijske tranzicije Sjeverne Hrvatske

Svrha Poziva: Ulaganja u digitalna tehnološka rješenja, opremu i sustave te vještine MSP-ova s ciljem modernizacije proizvodnih procesa, značajnog unapređenja modela poslovanja ili razvoja usluga.  

Prihvatljiv prijavitelj mora biti pravna ili fizička osoba koja je mikro, mali ili srednji poduzetnik. Prijavitelji moraju djelovati pojedinačno. Partnerske organizacije i partnerstvo bilo koje vrste nisu prihvatljivi.  


Ukupno raspoloživa bespovratna sredstva po Pozivu za Sjevernu Hrvatsku iznose: 6.000.000,00 eura. Iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti pojedinačnom korisniku za projekt u okviru Poziva:  

  • najniži iznos: 20.000,00 eura 
  • najviši iznos: 120.000,00 eura 

Intenzitet potpore:

  • Do 50 % prihvatljivih troškova Srednja poduzeća  
  • Do 65 % prihvatljivih troškova Mala poduzeća  
  • Do 80 % prihvatljivih troškova Mikro poduzeća  
  • Do 85 % prihvatljivih troškova Mikro poduzeća – novoosnovana  

Prihvatljive aktivnosti i kategorije troškova

1. Uvođenje (nabava i implementacija) digitalnih tehnoloških rješenja , opreme i sustava u proizvodne i/ili poslovne procese poduzeća , uključujući ulaganja u komplementarne vještine zaposlenika.

  • troškovi  nabave standardnih i softvera dizajniranih po mjeri za potrebe korisnika (uključujući i njegovo instaliranje).  

  • troškovi za licence za nabavu ili nadogradnju softvera (trajne ili najam od najviše od dana nabave do kraja razdoblja provedbe projekta).  
  • troškovi korištenja usluga računarstva u oblaku (nabava u razdoblju od najviše od dana nabave usluge do kraja razdoblja provedbe projekta).  
  • troškovi nabave aplikativnih mrežnih rješenja i licenci (trajne ili najam od najviše od dana nabave do kraja trajanja provedbe projekta).
  • troškovi nabave i stavljanja u rad računalne opreme (hardware), isključivo za potrebe provedbe projektnih aktivnosti.    
  • edukacija zaposlenika povezana s nabavom digitalnih rješenja i tehnologija, kao dio isporuke usluge do najviše 10% vrijednosti projekta.

2. Savjetodavne usluge povezane s uvođenjem ili upotrebom digitalnih rješenja i tehnologija, uključujući izradu digitalnih strategija poduzeća.

  • Usluge izrade planova i strategija digitalizacije poduzeća, planova za učinkovitije korištenje resursa, automatizaciju procesa i organizaciju poslovanja i sl. (prihvatljivo do najvišeg iznosa troška od 2.000 eura). 
  • Neizravni troškovi po fiksnoj stopi do visine od 5 % prihvatljivih izravnih troškova projekta, sukladno članku 54. a. Uredbe 2021/1060. Neizravni troškovi odnose se na troškove uredskog prostora (najam prostora, režijski troškovi: grijanje/hlađenje, struja, voda, čišćenje, odvoz otpada, telekomunikacije, i sl. te troškove održavanja uredskih prostora za potrebe provedbe Projekta). Korisnik će koristiti pojednostavljenu metodu izračuna neizravnih troškova primjenom fiksne stope, koja iznosi maksimalno 5 % od ukupnih prihvatljivih izravnih troškova projekta. Neće biti dozvoljeni pojedinačni troškovi potrošnog uredskog materijala i uredske opreme, pojedinačni režijski troškovi (npr. grijanje/hlađenje, struja, voda, odvoz otpada, telekomunikacije, i sl.) te troškovi održavanja uredskih prostora (zakonom propisani periodični pregledi, zamjena istrošenih materijala i elemenata, periodični i izvanredni radovi i popravci).  

Savjetovanje je otvoreno od od 23. svibnja do 7. lipnja 2025. godine, a dostupno je na poveznici: https://esavjetovanja.gov.hr/ECon/MainScreen?entityId=30623

Podijeli: