U sklopu Europskog tjedna malog i srednjeg poduzetništva, 17. studenog 2015. godine, u prostorima Tehnološko-inovacijskog centra Međimurje (TICM), održao se Poduzetnički utorak, niz od četiri radionice namijenjene potencijalnim i postojećim poduzetnicima, nezavisnim profesionalcima i studentima. Europski tjedan malog i srednjeg poduzetništva („EU SME Week“) je inicijativa pokrenuta 2009. godine od strane Europske komisije, čiji je cilj, putem realizacije informacijsko-edukativnih aktivnosti, promovirati poduzetništvo i pružiti korisne informacije o pokretanju i vođenju poduzetničkog poduhvata.
U sklopu prve radionice Ivan Plačko, direktor TICM-a, predstavio je novi krug Programa provjere inovativnog koncepta (PoC). Svrha radionice bila je informirati sudionike o mogućnostima sufinanciranja pretkomercijalne aktivnosti inovativnih znanstvenih i poduzetničkih projekata koji se nalaze u početnoj fazi razvoja novih proizvoda, usluga i tehnoloških procesa. Ovdje poseban naglasak treba staviti na inovativan karakter te na tehnološki rizik uključen u sam poduhvat. Na kraju radionice predstavljeni su primjeri dosadašnjih PoC projekata koje je TICM kao prepoznati centar pripremao te pružao podršku u provedbi.
Sana Đukes, stručna suradnica u TICM-u, govorila je o potrebi za poslovnim planiranjem. Velik broj poduzeća posluje bez promišljanja o vlastitim ciljevima, resursima potrebnima za njihovo postizanje, troškovima koje oni podrazumijevaju, itd. Kroz predstavljanje osnovnih elemenata poslovnog plana stavljen je naglasak na prednosti poslovnog planiranja, a na samom kraju je na primjeru fiktivnog poduzeća demonstriran izgled i sadržaj osnovnog poslovnog plana.
O korištenju elektroničkih alata za efikasno poslovanje govorio je Goran Levačić, voditelj Odjela edukacije i inkubacije u TICM-u. Goran je kroz zanimljiv pristup pokušao sudionike informirati o najboljim dostupnim e-alatima koji značajno olakšavaju poslovanje poduzeća. Neki od njih su nezaobilazni Facebook i Twitter pomoću kojih se poduzeća mogu jeftino i efikasno oglašavati, te pritom uspostaviti komunikaciju s postojećim i potencijalnim kupcima. Spomenuti su još i MailChimp, odličan marketinški alat za masovno slanje elektroničke pošte, Trello i Slack, alati za kolaboraciju koji značajno olakšavaju organizaciju i upravljanje projektima među poslovnim suradnicima, te niz drugih elektroničkih alata.
Marcel Majsan, predsjednik udruge eCommmerce Hrvatska i voditelj web i marketing tima u poduzeću Sonus Art, održao je završno predavanje na temu „10 koraka do uspješne web trgovine“. Budući da kupovina putem interneta bilježi neprestan rast za poduzeća je vrlo važno da se okrenu u tom smjeru te samim time povećaju svoje tržište. Marcel naglašava da se kod izrade internet trgovine važno fokusirati na funkcionalnost i organizaciju same internet trgovine. Polazišna točka svake dobre internet trgovine su detaljne informacije o proizvodima, isticanje svih troškova koje kupac snosi kupovinom te brza dostava. Na kraju radionice Marcel je predstavio udrugu eCommmerce Hrvatska, koja je osnovana s ciljem informiranja, educiranja, povezivanja i međusobnog pomaganja internet trgovaca i ostalih subjekata koji sudjeluju u procesu izrade, provedbe ili promocije web prodaje. Udruga je namijenjena malim i velikim trgovcima, koji imaju ili tek namjeravaju otvoriti internet trgovinu.
Brojni sudionici i zanimljive teme pokazali su da postoji interes za kvalitetnim i korisnim radionicama različite tematike, zbog čega će TICM i dalje biti aktivan u njihovoj organizaciji.
Ivan Plačko, TICM
Sana Đukes, TICM
Goran Levačić, TICM
Marcel Majsan, eCommerce Hrvatska