U suvremenom obrazovnom okruženju, uključivost i međusobno razumijevanje postaju ključni preduvjeti za stvaranje škola u kojima se svaki učenik osjeća prihvaćeno i ravnopravno. Učitelji se sve češće suočavaju s raznolikošću u razredima – kulturnom, jezičnom i socijalnom – što zahtijeva nove pristupe podučavanju, komunikaciji i suradnji. Upravo zato važnu ulogu imaju edukativni programi koji potiču razvoj inkluzivnih kompetencija i pružaju podršku nastavnicima u izgradnji okruženja u kojem svi mogu učiti i napredovati zajedno.
Upravo zato, Igor Kovačić, voditelj Odjela za projekte Tehnološko-inovacijskog centra Međimurje, sudjelovao je od 31. listopada do 5. studenog 2024. godine na tečaju “Inclusion starts with I – Learning to live together” održanom u Valenciji u Španjolskoj u okviru programa Erasmus+. Tečaj je okupio sudionike iz različitih europskih zemalja s ciljem razmjene iskustava i jačanja kompetencija u području inkluzivnog obrazovanja, međukulturnog razumijevanja i socijalne uključenosti.

Program je bio usmjeren na razvoj kapaciteta nastavnika i edukatora za stvaranje školskog okruženja koje podržava raznolikost učenika, jednake mogućnosti i aktivno sudjelovanje svih u obrazovnom procesu. Tijekom šestodnevnog boravka u Valenciji obrađene su teme poput vrijednosti i načela inkluzivnog obrazovanja, prepoznavanja i rada s učenicima u riziku od isključenja, strategija za poticanje socijalne uključenosti te važnosti ljudskih prava u odgojno-obrazovnom kontekstu. Poseban naglasak stavljen je na načine na koje škole mogu razviti kulturu zajedništva i osjećaja pripadnosti među učenicima.
Radni dio tečaja uključivao je predavanja, interaktivne radionice i grupne aktivnosti. Ovakav pristup omogućio je sudionicima da teorijska znanja odmah primjene u praksi te razmijene iskustva s kolegama iz drugih europskih zemalja. U dinamičnom i poticajnom okruženju sudionici su promišljali o vlastitoj ulozi u izgradnji inkluzivnog obrazovanja te razvijali konkretne ideje koje će moći primijeniti po povratku u svoje ustanove.

Sudjelovanjem na tečaju Igor Kovačić je stekao nova znanja i alate koji doprinose razumijevanju i promicanju inkluzivnog pristupa obrazovanju. Među najvažnijim postignućima ističu se:
- prošireno razumijevanje pojma inkluzije kao temeljnog načela suvremenog obrazovanja,
- usvajanje praktičnih strategija za podršku učenicima u riziku od isključenja,
- primjena elemenata neformalnog i iskustvenog učenja,
- jačanje interkulturalne komunikacije i suradnje.
Osim stručnog dijela, mobilnost je bila izvrsna prilika za međunarodno umrežavanje i razmjenu ideja o budućim Erasmus+ partnerstvima. Valencia, je pružila inspirativno okruženje za učenje i suradnju – spoj bogate kulturne baštine, mediteranskog duha i otvorenosti prema raznolikosti.
Sudjelovanje na Erasmus+ tečaju “Inclusion starts with I – Learning to live together” predstavlja važan doprinos jačanju profesionalnih kompetencija i međunarodne suradnje TICM-a. Stečeno iskustvo i nova znanja poslužit će kao temelj za daljnje unaprjeđenje inkluzivnog pristupa obrazovanju i projektnom radu u lokalnom i europskom kontekstu.

Ova je objava ostvarena uz financijsku potporu Europske komisije. Ona izražava isključivo stajalište njenih autora i Komisija se ne može smatrati odgovornom pri uporabi informacija koje se u njoj nalaze.



