Zamislite učionicu za 10 godina. Učenici sjede za interaktivnim stolovima koji se prilagođavaju njihovom tempu i stilu učenja. Umjesto klasičnih bilježnica, koriste hologramske projektore i digitalne asistente kojima istražuju svjetove povijesti, znanosti i umjetnosti te rješavaju složene problemske zadatke. Učitelji više nisu predavači u tradicionalnom smislu, već mentori i vodiči koji personaliziraju zadatke, prate napredak putem AI analitičkih alata i potiču kritičko razmišljanje i suradnju. Učenici uče kroz iskustvo, simulacije i timski rad, dok učitelji kreiraju okruženje u kojem je znatiželja pokretač učenja. Ovo nije scena iz znanstveno-fantastičnog filma, to je budućnost obrazovanja.

AI generirana fotografija učionice budućnosti.
Kako umjetna inteligencija sve više utječe na naše svakodnevne živote, ključno je da mi, kao obrazovni lideri, učinkovito integriramo primjenu umjetne inteligencije (AI) u naše obrazovne programe.
Upravo zato je Tania Reisinger, stručna suradnica u odjelu za edukaciju i inkubaciju u Tehnološko-inovacijskom centru Međimurje (TICM), u sklopu Erasmus+ projekta Polaris znanja, sudjelovala na stručnom usavršavanju pod nazivom „AI-Enhanced Learning Experiences: The Future of Education“. Tečaj se održavao u Valenciji, Španjolskoj, u periodu od 11. do 16. kolovoza 2025. godine, a organiziran je od strane Europass Teacher Academy – najveće europske mreže za edukaciju nastavnika. Predavač je bio Iacopo Falciani dugogodišnji trener u Europass Teacher Academy, profesor društvenih znanosti, s velikom strašću prema geografiji i tehnologiji koje je jako dobro ukomponirao u program treninga.
Ovaj tečaj bio je namijenjen naprednim i vizionarskim odgojno-obrazovnim djelatnicima, koji razumiju transformativni utjecaj umjetne inteligencije na obrazovno vodstvo i donošenje odluka. Sudjelovanje na tečaju osposobilo je polaznike da s povjerenjem upravljaju i vode u obrazovnom okruženju obogaćenom umjetnom inteligencijom. Polaznici tečaja su bili iz Poljske, Češke, Italije, Irske, Rumunjske i Hrvatske.
Tijekom tečaja u trajanju šest dana polaznici su imali prilike isprobati brojne AI alate koji pomažu u izradi nastavnih planova i programa, profesionalnom razvoju, timskim aktivnostima, oblikovanju kurikuluma, kreiranju rubrika za ocjenjivanje, izradi individualiziranih nastavnih programa za učenike s različitim potrebama i mnogim drugim područjima.
Program se odvijao u dinamičnom i multikulturalnom okruženju, kombinirajući predavanja, grupni rad, rasprave i brojne interaktivne vježbe u učionici i u parku cilj kojih je bio stvoriti viziju integracije umjetne inteligencije u svojim obrazovnim institucijama te jasno razumijevanje kako se AI uklapa u obrazovanje. Polaznici su usvojili nove alate i strategije, uz naglašavanje središnje uloge AI-ja u suvremenom obrazovanju, kako bi unaprijedili svoje obrazovne programe te pripremili sebe i svoje učenike za budućnost s umjetnom inteligencijom.

Završna podjela certifikata.
Program radionice dostupan je u nastavku:
Prvi dan – Uvod u tečaj
- Icebreaker aktivnosti;
- Predstavljanje škola;
- Uvod u svijet umjetne inteligencije.
Okrugli stol:
Treba li učenike osposobiti za prepoznavanje i primjenu pravila učenja umjetne inteligencije?
Drugi dan – AI bez maske: od ljudskog mozga do računalnog rasta
- Razumijevanje AI-ja: ključni pojmovi i koncepti;
- Načini pisanja zahtjeva (prompt);
- Najdraži AI alati učenika: što ih privlači?
Okrugli stol:
Možemo li držati korak s razvojem računala?
Treći dan – Što je AI pismenost?
- Izrada plana digitalne pismenosti za instituciju polaznika;
- Kreiranje vlastitog etičkog okvira;
- Brainstorming: ljudski pristup vs. AI pristup.
Okrugli stol
Korištenje AI detektora u razredu: da ili ne?!
Četvrti dan – Oblikovanje kurikuluma
- AI platforme za učenje;
- Koji su alati prikladni za moju obrazovnu instituciju?;
- Koje vještine trebam razvijati kako bih ostao/la relevantan/na u obrazovanju vođenom AI-jem?
Okrugli stol
Uravnotežena integracija AI-ja prema potrebama učenja: prilike i izazovi.
Peti dan – Stvaranje zajedničke vizije
- Vođenje generacije Z i generacije Alfa u eri AI-ja: kako odgovoriti na izazove pažnje;
- Prožimanje tehnologije svrhom i vizijom.
Okrugli stol
Koje su nužne digitalne vještine pismenosti za učenike?
Šesti dan – Zaključak tečaja i kulturne aktivnosti
- Sažetak stečenih kompetencija, povratne informacije i rasprava;
- Dodjela Potvrde o pohađanju tečaja;
- Izlet i druge vanjske kulturne aktivnosti.
Stečena znanja tijekom ove mobilnosti izravno pridonose ostvarivanju ciljeva projekta Polaris znanja koji promiče cjeloživotno učenje. Cilj projekta je osmisliti i u ponudu obrazovnih programa TICM-a implementirati nove, prilagođene, edukacije za odrasle učenike, posebno one u nepovoljnom položaju. Umjetna inteligencija kojom se mogu izraditi individualizirani nastavni planovi i programi, kreirati personalizirani nastavni materijali, uvesti znatno veći broj inovativnih načina učenja i kreiranja sadržaja, dobiti povratne informacije u stvarnom vremenu i pratiti napredak, omogućuje znatno učinkovitije prilagođavanje obrazovnog procesa potrebama pojedinog polaznika, povećanje motivacije i angažiranosti odraslih učenika te stvaranje inkluzivnijeg i pristupačnijeg obrazovnog okruženja koje pridonosi većoj uspješnosti i održivosti cjeloživotnog učenja.
- Učenje kroz igru.
- Terenska nastava.
- Sudionici jedni drugima uručuju certifikate.
- Sudionici iz Poljske, Rumunjske, Italije, Češke, Irske, Hrvatske.
Sudjelovanje na ovakvim edukacijama potvrđuje predanost TICM-a kontinuiranom profesionalnom razvoju svojih djelatnika i primjeni suvremenih obrazovnih praksa u provedbi neformalnih programa obrazovanja odraslih.
Ova je objava ostvarena uz financijsku potporu Europske komisije. Ona izražava isključivo stajalište njenih autora i Komisija se ne može smatrati odgovornom pri uporabi informacija koje se u njoj nalaze.