U utorak, 6. travnja 2021.g., održali smo još jedan u nizu meetupova, ovog puta na temu digitalnog marketinga za web shopove.  Meetupovi u TICM-u su inicijalno bili zamišljeni kao susreti IT stručnjaka, i to programera i dizajnera, no ubrzo su prerasli u događanje koje pokriva različite netehnološke teme i privlači osobe iz različitih djelatnosti. Na posljednjem meetupu tako su se okupile osobe koje se bave proizvodnjom i/ili prodajom dječjih odjevnih predmeta, ekološki certificiranog sjemenja, medicinske opreme, opreme za pick up vozila, rasvjetnih tijela, poslovnih programskih rješenja, prehrambenih proizvoda i konjičke opreme. Svi sudionici, iako različiti, svjesni su da im je za uspješan webshop potreban i dobar marketing.

95% ODLUKA O KUPNJI POTAKNUTO JE EMOCIJAMA

Meetup je vodio Dino Oreški, koji u svijetu eCommercea i digitalnog marketinga djeluje već 16 godina.

Dino Oreški, voditelj meetupa

Dino je sudionicima skrenuo pažnju na nekoliko ključnih elemenata uspješnih webshopova. Istaknuo je kako je čak 95% svih odluka o kupnji potaknuto emocijama i da kupci danas ne kupuju robu i usluge već priču koja se gradi oko istih. Webshop uvijek treba sagledavati upravo kao trgovinu – nitko ne ulazi u fizičku prodavaonicu da bi se upoznao s misijom i vizijom prodavatelja već da kupi ono što mu je potrebno. Stoga, kvalitetan webshop mora sadržavati samo relevantne informacije o proizvodima i uslugama. Sadržajni ili content marketing je strategija marketinga koja podrazumijeva objavu sadržaja koji će publiku potaknuti na željenu akciju. Osim tekstualnog opisa proizvoda i usluga, koriste se i druge forme poput infografika, multimedijalnog sadržaja, recenzija proizvoda i korisničkog iskustva, newslettera itd. Kvalitetan i atraktivan sadržaj će (potencijalnog) kupca privući, zadržati, potaknuti na kupnju, ali i ponovno vraćati na webshop.

Međutim, čak i najbolji webshop na svijetu bez digitalnog marketinga je nevidljiv. Digitalni marketing je termin za ciljani, mjerljiv i interaktivni marketing proizvoda i usluga koji koristi digitalne tehnologije za pristup (potencijalnim) kupcima. Prije korištenja alata digitalnog marketinga, potrebno je odrediti odgovarajuću digitalnu strategiju kojom postavljamo jasan rezultat (npr. 500 narudžbi min. vrijednosti 500 HRK mjesečno), definirati izazove koje imamo na putu do postizanja rezultata (npr. web nije responzivan), planirati aktivnosti za ovladavanje izazovima (npr. minimizirati broj koraka u procesu kupovine) i na kraju neprestano mjeriti, analizirati i optimizirate sve aktivnosti u webshopu. Nakon što webshop postane funkcionalan, potrebno je izvršiti optimizaciju stranice za tražilice (SEO) te krenuti s primjenom konkretnih marketinških alata. U moru mogućnosti, najviše se ističe kontekstualno oglašavanje (oglašavanje na tražilicama – SEM), YouTube i video oglašavanje, mobilni marketing, digitalni prikazivački marketing (oglašavanje na internetskim stranicama i portalima preko bannera, tekstualnih i video oglasa), e-mail marketing i oglašavanje na društvenim mrežama.

BROJKE NE LAŽU

Danas se velika većina aktivnosti digitalnog marketinga može pratiti kroz razne analitičke alate, od kojih je najpopularniji Google Analytics. Iz analize je tako moguće iščitati koja ključna riječ, oglas ili poveznica u newsletteru je donijela prodaju, na kojem koraku kupci odustaju od kupnje, koji proizvodi se ne kupuju te kako prodati više. Postojanje analitike na webshopu nije obveza, ali je preduvjet postojanja uspješnog webshopa, s čime su se složili svi sudionici meetupa.

Meetup u TICM-u na temu digitalnog marketinga za webshopove

Najava sljedećeg meetupa

Za 30. travnja najavljujemo meetup o učinkovitom korištenju e-mail marketinga za povećanje baze lojalnih kupaca i poticanje prodaje koji će voditi Marcel Majsan, predsjednik udruge eCommerce Hrvatska i vlasnik agencije za savjetovanje web trgovaca. Na meetupu će sudionici proći sve korake potrebne za kreiranje uspješne e-mail kampanje – od prikupljanja baze do provedbe kampanje i mjerenja uspješnosti.

Za više informacija o ovom i drugim događanjima TICM-a pratite objave na našoj internetskoj stranici www.ticm.hr i Facebook profilu.

 

Meetup je dio projekta TICM PPI 5.0 MSP sufinanciranog u okviru javnog poziva Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta pod nazivom Pružanje visokokvalitetnih usluga za MSP putem poduzetničkih potpornih institucija (PPI).

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj.

Podijeli: