U Tehnološko-inovacijskom centru Međimurje, u četvrtak 2. listopada održana je konferencija „Dobitna formula“, namijenjena malim i srednjim poduzećima koja žele pronaći konkretna rješenja za svakodnevne poslovne izazove. Sudionicima su predstavljeni brojni praktični savjeti i primjeri iz stvarnog poslovnog okruženja, koji su obuhvatili teme poput financiranja, zapošljavanja i zadržavanja zaposlenika, određivanja cijena te pronalaska novih klijenata.

Konferencija: Dobitna formula Čakovec.

U uvodnom govoru, direktor TICM-a Ivan Plačko istaknuo je kako su teme konferencije pažljivo odabrane i usklađene s interesima ciljane skupine poduzetnika. Tijekom izlaganja govorilo se o mogućnostima financiranja putem banaka i fondova Europske unije, o zadržavanju kvalitetne radne snage, pravilnom formiranju cijena, pronalasku profitabilnih klijenata, marketingu, digitalizaciji poslovanja i drugim aktualnim pitanjima.

Ivan Plačko

Župan Međimurske županije Matija Posavec pozdravio je predavače i sudionike konferencije, istaknuvši kako ovaj stručni skup predstavlja važan doprinos podršci poduzetnicima Međimurja: „Svaki vaš uspjeh doprinosi razvoju cijelog našeg kraja, stoga je svaka podrška koju vam možemo pružiti dragocjena – kao i znanje koje vam pomaže da se uspješno nosite s izazovima svakodnevice“, poručio je župan. Također je naglasio kako TICM, kao županijska ustanova, prednjači u pružanju potpore gospodarstvu te predstavlja mjesto u kojem su unutar poduzetničkog inkubatora nastala i razvila se brojna uspješna poduzeća.

Matija Posavec

KONKRETNI SAVJETI IZ MENADŽMENTA I FINANCIJA

Prvo izlaganje pripalo je Aleksandru Zemuniću iz Selectio Grupe, koji je govorio o razvoju ljudskih potencijala u malim i srednjim poduzećima. Izdvojio je tri ključna područja na koja mala organizacija treba obratiti pozornost te dao prijedloge kako to najbolje učiniti. Osvrnuo se i na EU Direktivu o transparentnosti plaća te obveze koje će iz nje uslijediti. Gerhard Šarić iz Waymarka dao je konkretne savjete iz svog konzultantskog iskustva o tome kako osigurati bespovratna sredstva i spriječiti najčešće greške u pripremi projekata. Uz to, dao je pregled aktualnih natječaja koji bi poduzetnicima mogli biti zanimljivi.

 

Niz konkretnih savjeta nastavila je direktorica Hrvatske udruge banaka, Tamara Perko, pojasnivši kome su namijenjena sredstva koja se moraju vratiti – krediti. Pružila je konkretne primjere kako ostvariti dobar odnos sa svojom poslovnom bankom te prikazala alternative kreditnom zaduživanju. A kako postići bolje upravljanje vlastitim sredstvima: likvidnošću, zalihama ili sirovinama pojasnio je konzultant Kristijan Kožić iz Analitičkih rješenja. Prikazao je koje prednosti nudi korištenje poslovne inteligencije te kako se može početi koristiti podatke u odlučivanju.

KAKO POSTAVITI CIJENE I ZAŠTO NE TREBA ŠTEDJETI NA RAČUNOVOĐI

Bruno Cvitanović, direktor računovodstvenog ureda Brojevi, savjetovao je kako se pripremiti za Fiskalizaciju 2.0 i naglasio zašto s time treba početi što prije. Predložio je da svaki poduzetnik sa svojim računovođom često komunicira jer tako može donositi bolje odluke. Nakon kratke pauze, Predrag Novačić s portala Bon.hr pojasnio je kako izbjeći česte probleme s nepouzdanim kupcima. Pokazao je i kako pronaći dobre kupce te koja se rješenja mogu koristiti za praćenje svojih kupaca, dobavljača i partnera.

Mihovil Katić, direktor marketinške agencije Branche, poduzetnicima je dao savjete o tome kako izbjeći pogreške prilikom formiranja cijena. Istaknuo je da su cijene jedan od temeljnih stupova marketinga te preporučio redovito ažuriranje i indeksaciju cijena. Umjesto natjecanja u snižavanju cijena, savjetovao je poduzetnicima da fokus stave na pružanje jedinstvene vrijednosti svojim klijentima. Posljednje izlaganje pripalo je poznatom ekonomskom blogeru i konzultantu, Hrvoju Serdarušiću, koji se referirao na važnost razumijevanja financijskih izvještaja i poslovnog planiranja. Istaknuo je kako nije dovoljno imati dobit, već i likvidnost. Podcrtao je problem financiranja rasta poslovanja i da se tada mnogi poduzetnici libe uzeti kredit, iako im je tada najpotrebniji. Na koncu je savjetovao, vidjevši koliko se često događaju pogreške kod izvještavanja: “Ne štedite na računovođi!”

Izvor: Dobitna formula.

Podijeli: