U uvodnom govoru, direktor TICM-a Ivan Plačko istaknuo je kako su teme konferencije pažljivo odabrane i usklađene s interesima ciljane skupine poduzetnika. Tijekom izlaganja govorilo se o mogućnostima financiranja putem banaka i fondova Europske unije, o zadržavanju kvalitetne radne snage, pravilnom formiranju cijena, pronalasku profitabilnih klijenata, marketingu, digitalizaciji poslovanja i drugim aktualnim pitanjima.

Ivan Plačko
Župan Međimurske županije Matija Posavec pozdravio je predavače i sudionike konferencije, istaknuvši kako ovaj stručni skup predstavlja važan doprinos podršci poduzetnicima Međimurja: „Svaki vaš uspjeh doprinosi razvoju cijelog našeg kraja, stoga je svaka podrška koju vam možemo pružiti dragocjena – kao i znanje koje vam pomaže da se uspješno nosite s izazovima svakodnevice“, poručio je župan. Također je naglasio kako TICM, kao županijska ustanova, prednjači u pružanju potpore gospodarstvu te predstavlja mjesto u kojem su unutar poduzetničkog inkubatora nastala i razvila se brojna uspješna poduzeća.

Matija Posavec
KONKRETNI SAVJETI IZ MENADŽMENTA I FINANCIJA
Prvo izlaganje pripalo je Aleksandru Zemuniću iz Selectio Grupe, koji je govorio o razvoju ljudskih potencijala u malim i srednjim poduzećima. Izdvojio je tri ključna područja na koja mala organizacija treba obratiti pozornost te dao prijedloge kako to najbolje učiniti. Osvrnuo se i na EU Direktivu o transparentnosti plaća te obveze koje će iz nje uslijediti. Gerhard Šarić iz Waymarka dao je konkretne savjete iz svog konzultantskog iskustva o tome kako osigurati bespovratna sredstva i spriječiti najčešće greške u pripremi projekata. Uz to, dao je pregled aktualnih natječaja koji bi poduzetnicima mogli biti zanimljivi.
- Aleksandar Zemunić
- Gerhard Šarić
Niz konkretnih savjeta nastavila je direktorica Hrvatske udruge banaka, Tamara Perko, pojasnivši kome su namijenjena sredstva koja se moraju vratiti – krediti. Pružila je konkretne primjere kako ostvariti dobar odnos sa svojom poslovnom bankom te prikazala alternative kreditnom zaduživanju. A kako postići bolje upravljanje vlastitim sredstvima: likvidnošću, zalihama ili sirovinama pojasnio je konzultant Kristijan Kožić iz Analitičkih rješenja. Prikazao je koje prednosti nudi korištenje poslovne inteligencije te kako se može početi koristiti podatke u odlučivanju.
- Tamara Perko
- Kristijan Kožić
KAKO POSTAVITI CIJENE I ZAŠTO NE TREBA ŠTEDJETI NA RAČUNOVOĐI
Bruno Cvitanović, direktor računovodstvenog ureda Brojevi, savjetovao je kako se pripremiti za Fiskalizaciju 2.0 i naglasio zašto s time treba početi što prije. Predložio je da svaki poduzetnik sa svojim računovođom često komunicira jer tako može donositi bolje odluke. Nakon kratke pauze, Predrag Novačić s portala Bon.hr pojasnio je kako izbjeći česte probleme s nepouzdanim kupcima. Pokazao je i kako pronaći dobre kupce te koja se rješenja mogu koristiti za praćenje svojih kupaca, dobavljača i partnera.
- Predrag Novačić
- Bruno Cvitanović
Mihovil Katić, direktor marketinške agencije Branche, poduzetnicima je dao savjete o tome kako izbjeći pogreške prilikom formiranja cijena. Istaknuo je da su cijene jedan od temeljnih stupova marketinga te preporučio redovito ažuriranje i indeksaciju cijena. Umjesto natjecanja u snižavanju cijena, savjetovao je poduzetnicima da fokus stave na pružanje jedinstvene vrijednosti svojim klijentima. Posljednje izlaganje pripalo je poznatom ekonomskom blogeru i konzultantu, Hrvoju Serdarušiću, koji se referirao na važnost razumijevanja financijskih izvještaja i poslovnog planiranja. Istaknuo je kako nije dovoljno imati dobit, već i likvidnost. Podcrtao je problem financiranja rasta poslovanja i da se tada mnogi poduzetnici libe uzeti kredit, iako im je tada najpotrebniji. Na koncu je savjetovao, vidjevši koliko se često događaju pogreške kod izvještavanja: “Ne štedite na računovođi!”
- Mihovil Katić
- Hrvoje Serdarušić
Izvor: Dobitna formula.









